Sunday, November 7, 2010

Lawatan ke Rumah Amal Baling.


adik2 Rumah Amal
3 jam perjalanan memenatkan
Sebelum memulakan perjalanan, kami difahamkan akan ke Rumah Orang-Orang  Tua. Sebaik tiba disana kami dikejutkan dengan maklumat yang salah mengenai rumah ini. Rumah ini sebenarnya bagi kanak-kanak yang bermasalah dari segi mental mahupun fizikal. Dikesempatan itu saya pun cuba mempraktikkan ilmu yang saya tahu untuk menyelami isi hati adik-adik ini. Tempoh yang singkat untuk tidak dapat saya penuhi dengan banyak aktiviti dengan adik-adik ini. Dikesempatan ini saya telah “berkawan” dan menyelami  hati seorang adik. Adik ini bernama Nur Hidayah. Sangat mesra dengan orang, mempunyai  2 orang adik yang sama-sama menghuni rumah tersebut. Saya tidak dapat mengenalpasti apa masalah adik Hidayah ini, mungkin dari segi pelajaran dia sedikit lambat atau LEMBAM. Ketika lawatan ini diadakan waktu bulan puasa, ini menambah lagi halangan kami untuk  cepat mesra dan aktiviti juga tidak banyak dapat dilakukan kerana mereka akan pulang pada sebelah tengah hari. Apa-apa pun jua, good job untuk PRS Group A UUM.  

hehehehe..

bersembang...

Rumah Amal Baling

masa untuk berangkat pulang

mula2 smpai

suai kenal

adik2 tgh breakfast

adik2..

peace...hehehe

adik2 buat persembahan

mural..

pengarah projek bersama pengasas rumah amal

adik2 Rumah Amal Baling
(p/s:biar orang cakap kita bodoh,jangan kita sombong bodoh..)

No comments: